Matkat ja Retket

Ilmoittautumiset ja lisätiedot retkiin ja tapahtumiin:

Arja Kemppainen puh. 040 516 4835 tai sähköpostiin matkavastaava@salonreumayhdistys.fi

Jollei matkailmoituksessa mainita maksamisen tietoja niin siinä tapauksessa lähetän ne sinulle erikseen viestillä lähempänä matkan ajankohtaa!

Tervetuloa mukaan!

*******************************************

Paimion parantola

KULTTUURIPÄIVÄ Paimiossa ALVAR AALLON jalanjäljillä ja iltapäiväkahvit NOSTALGIAMUSEOLLA Marttilassa

KESKIVIIKKONA 7.8.2024

Lähtö Farmokselta kello 9.30 kohti Paimiota.

Tutustumme Paimion parantolaan oppaan johdolla ja yhteinen lounas Ravintola Toivossa.

"Tervetuloa tutustumaan Alvar ja Aino Aallon arkkitehtooniseen mestariteokseen. Paimion parantola on keskeinen arkkitehtuurin, kalustemuotoilun ja innovaatioin tyyssija Suomessa. Se on myös yksi kansainvälisesti tunnetuimmista ja merkittävimmistä suomalaisista rakennuksista"

Jatkamme matkaa iltapäiväkaffeille Nostalgiamuseoon Marttilaan. Täällä saamme tutustua kohteeseen Aila- rouvan opastuksella.

Museossa on kaikkea maan ja taivaan väliltä:  astioita, lasiesineitä, puhelimia, lasten leluja, radioita, kolme kyläkauppaa tavaroineen, puusepän työkaluja, paja, suutarinverstas, emaliastioita, kelloja, maatalouden työkaluja, suksia, pellavan ja villan käsittelyvälineitä, kirjoja, käsitöitä, vaatteita, ym.

Retkipäivän hinta 45€. Hinta sisältää bussin ja lounaan, opastukset ja iltapäiväkahvit. Minimi kulttuuriretkelle on 20. Sitovat ilmoittautumiset 20.7. mennessä Arjalle puh. 040 516 4835.

************************************************

Rönni-Peikko kutsuu vierailulle peikkoluolaan!

ELÄMYKSIÄ TYTYRISSÄ ja HISTORIAA RAASEPORISSA!

Lauantaina 12.10.2024, lähtö Farmokselta Salosta kello 10.00

Tytyrin Elämyskaivos on ainutlaatuinen ja monitoimialainen käyntikohde. Tytyristä, kaivoksesta keskellä kaupunkia, on louhittu kalkkia vuodesta 1897 lähtien.

Yksi louhituista tunnelikokonaisuuksista -110 -tasolla avattiin yleisölle kaivosmuseona vuonna 1988. Siitä lähtien yleisöllä on ollut upea mahdollisuus päästä kokemaan Lohjan kaupungin organisoimana maanalainen maailma.

Otathan hyvät kävelykengät ja lämpimät vaatteet mukaan. Kypärän saa mukaan Tytyrin Elämyskaivoksen vierastuvalta.

Tytyrin jälkeen jatkamme matkaa Raaseporiin jossa nautimme yhteisen lounaan ja tutustumme kaupunkiin opastetulla kierroksella.

Retkipäivän hinta:

jäsenille 65€,  lapsille alle 12-vuotta 60€   ja ei-jäsenille 72€.

Sitovat ilmoittautumiset 25.9.mennessä Arjalle puh. 040-5164835.

Minimi tälle retkelle on 20.

***********************************************

”SYYSUNELMIA” lauantaina 19.10 kello 18.00 Teatteri Provinssi, Salo

Kaksi upeaa Tähdet tähdet –kilpailun voittajaa, Maria Lund ja Konsta Hietanen, yhdistävät voimansa ja hurmaavat nyt konserttilavoilla. Monipuolisen ohjelmiston kappaleet saavat taatusti liikuttumaan, kyyneltymään, nauramaan ja kaiken huipuksi yllättymään.

Meille on varattu lippuja 30, ole nopea ja varaa oma lippusi nyt, kuitenkin viimeistään 25.9 mennessä Arjalta puh. 040-5164835.

Liput 35,40 €.

Voit maksaa lippusi ilmoittautumisen jälkeen yhdistyksen tilille FI44 4327 2140 0272 06, viite on 2066.